06.01.2017 0 4 Yaş Kasım Ayı Bülteni ÖZEL ÇAMLIK HALİL KÖKSAL ANAOKULU4 YAŞ KASIM AYI BÜLTENİMAHREMİYET EĞİTİMİ Mahremiyet eğitimi ne zaman verilir? Çocuklara mahremiyet eğitiminin verilmesinin iki dönemi vardır: Bunlardan birincisi çocuğun kendi vücudunun kendine ait olduğunun bilincinin verildiği ve adına “Temel Davranış Refleksi” denilen 4-7 yaş arasıdır. Bu dönemde çocuğa vücudunun kendine ait olduğu, bir başkasının bakmasına ve dokunmasına izin vermemesi gerektiği bilinci kazandırılır. Temel Davranış Refleksi’nin kazanılması sayesinde çocuklar kendilerini kötü niyetli insanlardan korur. Temel Davranış Refleksi gelişmiş bir çocuk, kendisine yönelecek bir tehlikenin, tehlike olduğunu fark etmese bile, ani bir refleks ile o tehlikeden kendisini koruyabilir. Çocuk, kendisine yönelen anormal davranışın ne anlama geldiğini bilmese dahi ciddi rahatsızlık duyar ve o an o ortamdan uzaklaşmak ister. Mahremiyet eğitiminin ikinci safhası çocukların ergenliğe ulaştığı dönemdir. Bu dönemde çocuğun vücudunda ve duygularında yaşanan gelişmelerin sebebi anlatılarak yeni safha kendisine anlatılır. Yani bu dönemde cinsel bilgiler aile fertleri tarafından çocuklara aktarılır. Temel Davranış Refleksi nasıl kazandırılır? Temel Davranış Refleksi, çocuklara, en kolay olarak 4-7 yaş arasında kazandırılır. Bu yaş aralığındaki çocuklara aşağıdaki yol ve yöntemler izlenilerek bu refleks kazandırılır. “Bedenim bana aittir” bilinci Daha bebekliğinden itibaren kendisini rahatlıkla yetişkinlerin eline bırakan bebeğin ilerleyen yıllarda kendi bedeninin farkına varması ve çevresindeki yetişkinlerden ayrı bir birey olduğunu hissetmesi gerekir. Kendi bedeninin kendisine ait olduğu hissini kazanamayan ve kendi bedeni üzerinde başkalarının bir şeyler yapabileceğini düşünen çocuk rahatlıkla taciz tuzağına düşebilmektedir. Anne-babalar, çocukları dört yaşına gelmeye başladığı andan itibaren çocuklarına vücudunun kendisine ait olduğu bilincini vermelidir. Bu bilincin oluşturulmasında en temel faktör anne-babaların çocuklarının bedenleriyle yapacakları tasarruflarda çocuklarının onayını alma yönünde eğilim göstermektir. Örneğin, terlemiş bir çocuğun atleti izin alınmadan aniden çıkartılmamalı, altını ıslatmış bir çocuğun pantolonu kızgınlıkla ve öfkeyle değil, çocuktan izin alınarak çıkartılmalıdır. Çocuk zamanla kendisinden izin alınmadan bedenine yapılacak müdahaleleri hisseder ve rahatsız olur. “Dokunulması yasak olan yerlerim” refleksi Çocuklar dört yaşından itibaren vücutlarının belli bölgelerine dokunulmasından rahatsızlık duymaya başlamalıdır. Özellikle genital bölgelere dokunulması çocukta ani tepkiye neden olmalıdır. Bu bilincin kazandırılması için dört yaşından itibaren çocukların genital bölgelerine temas azaltılmalıdır. Eş, dost ve akrabalar tarafından çocuk, cinsel organlarına dokunularak, öperek, vurarak sevilmemelidir.PYP PROGRAMI ( Primary Years Program ) PYP, İlk Yıllar Programı olarak adlandırılmaktadır. Bu program kapsamında öğrencilerimize aşağıda ki profilleri ve tutumları kazandırmayı amaçlamaktayız.ÖĞRENEN PROFİLİ*-Araştıran – Sorgulayan*- İletişim kuran*-Riski göze alan*-Bilgili İlkeli Duyarlı Açık Görüşlü Dengeli Dönüşümlü Düşünen TUTUMLAR*-Değer Bilme*-Bağlılık*-Güven İşbirliği*-Yaratıcılık*-Merak*-Kendini başkalarının yerine koyabilme*-Şevk Bağımsız davranma*-Doğruluk Saygı Hoşgörü. NESNELER. ŞEKİLLER. SONBAHAR MEVSİMİ. RENKLEROKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARIÇizgi çalışmalarıEşleştirme çalışmalarıRenk kavramı (Ana Renkler) ¸*-Kavram çalışmalarıKAVRAM ÇALIŞMALARI Kavram çalışmaları ile çocukların bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanmaya çalışılır. Bunun için gerçek obje ve materyallerle gerekli öğrenme ortamları hazırlanarak çocukların renk, sayı, şekil, uzaysal ve alansal kavramları kazanmaları sağlanır. Çocukları ilköğretim olgunluğu düzeyine ulaştırmak için kavram çalışmalarında somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru bir yol izlenir. Çocukların dikkat sürelerini uzatma, verilen yönergeleri anlayarak uygulama, ince kas gelişimini destekleme ve el-göz koordinasyonu geliştirme amacı ile yumuşak malzemeleri şekillendirme, makas tutma, hikaye oluşturma, sesleri tanıma ve çizgi çalışmalarına yer verilir. Çocuklarımızın anasınıfı ve ilkokul yaşantısına uyum sağlamasını kolaylaştırmak amacıyla; * Verilen yönergeyi anlama ve uygulayabilme, * El-göz koordinasyonunu geliştirme, * Dikkatini belli bir noktada yoğunlaştırabilme, * Amaca yönelik kalem tutabilme, * Başlanan işi bitirme alışkanlığı kazanabilme Çalışmaları yapılmaktadır.MATEMATİK OYUNLARIAyakkabıları eşleştir.Yapboz oyunlarıRitmik sayma çalışmaları (1 den 10’ a kadar)FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI Bak, dokun, dene ve öğren çalışmalarımız ile deneyerek ve yaşayarak öğrenmeleri hedeflenmiştir. Bu ders saatinde çocukların ilgileri doğrultusunda doğuştan var olan merak duygusunu geliştirmek, neden-sonuç ilişkilerini anlamaya, çevrelerini gözlemlemelerine olanak sağlamak amacıyla; ünite konularına göre yapılandırılmış ya da spontane olarak gelişmesine olanak sağlanmış gözlem-inceleme-araştırma-keşfetme ve deneme etkinlikleri düzenlenir. Çocuklar bu etkinlik sırasında öğretmenleri ile birlikte nesne, olay, ya da durumları izler, inceler, keşfeder, dener ve çıkarımlarda bulunurlar. Bu etkinliklerde bilgileri birleştirerek yeni kavramlar geliştirir; dünyayı araştırırken çocuksu bir yolla bilimin temelleri ile tanışırlar. Yine bu saat içerisinde düzenlenen Mutfak faaliyetleri ile çocuklar basit günlük işleri yapabilme, kullanılan malzemeleri tanıma ve yeni tatlar keşfedebilmenin mutluluğunu yaşarlar. Yaşamın doğallığını öğreniriz. Kar neden yağar?, Kuş nasıl uçar?, Balık nasıl yüzer?, Neden her sabah güneş doğar ve her akşam batar? Her şeyin bir sırası ve cevabı vardır. Tüm bunları en iyi Fen ve Doğa dersleri ile öğretmeye çalışıyoruz.FEN ÇALIŞMALARI. KOKU ALMA DENEYİ. YÜZEN VE BATAN CİSİMLERSANAT ETKİNLİKLERİYırtma yapıştırma çalışmalarıYuvarlama çalışmalarıSuluboya çalışmalarıOyun hamuru ile model oluşturmaMakas kullanmaMandala çalışmalarıAtık materyallerle yapılan özgün çalışmalarEl baskısıParmak baskısıSerbest resim çalışmasıSınırlı boyama çalışmasıKolaj çalışmalarıMÜZİK ETKİNLİĞİ – PERDİKSİYON Konularımıza göre her gün farklı bir çalışma yapılır. (ses dinleme ve ayırt etme çalışmaları, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, ritim çalışmaları, müzikli öykü)Çocuklarla eğlenerek ritim duygusunu aşılama, farklı müzik aletlerini tanıma ve kullanmalarına ortam sağlama, ses ve hareketlerle müzik duygusunun gelişmesine yardımcı olmak, bu alanda yeteneği olan çocukların keşfine katkı sağlamak amacıyla müzik etkinliği yapılmaktadır. Değişik yörelere ve kültürlere ait müzikler dinleterek çocuklarda var olan müzik kulağının gelişmesi sağlanır. Müzik, kendini ifade etme, özgüven, yaratıcılık ve estetiksel duyguların dışa vurumunu sağlamada önemli bir etkendir. Anne karnındaki bebeğin bile müzikten etkilendiğini düşünerek okul öncesi dönemde müziğin yeri ve önemi daha bütünleşir. Müzik kendini ifade etmenin dışında okul öncesi dönemde çocuğun sosyal gelişimi için de etkindir. Sosyal gelişimin yanında dil gelişimini de etkilediğini düşünerek okul öncesiprogramında müziğin yeri daha bir önem taşıyarak, gün boyu zinde kalmasına yardımcı Derste kullanılan müzikal egzersizler, çocuğun her alandaki konsantrasyon ve bellek hafızasını geliştirir. Müziğin temel kavramları olan ritim, ton, melodi ve müzikal nüanslar çocuklara kuramsal olarak değil, yaşayarak aktarılır.KAVRAMLARRenkler : kırmızı sarı yeşıl maviGeometrik şekiller: üçgen daire kareBoyut :büyük küçükYön mekan: mekanda konuSayılar : 1 den 5’e kadarDuygu: mutlu mutsuzDuyu: ıslak kuruMıktar : ağir hafif az çokZıt kavramlar: hızlı yavaş tek çift aynı farklıŞARKILARKIZILAYDepremlerde yangınlarda ,Hem barışta hem savaştaSen koşarsın yardıma ( 2)Güç verirsin yurduma (2)Sürekli güçlenerek (2)Her acıyı sar KIZILAY (2)ESKİ MİNDEREski minder yüzünü gösterGöstermezsen bir poz verGüzellik mi ?Çirkinlik mi?Havuz başında heykellik mi ?AH NE GÜZEL KUMBARAMAh ne güzel kumbaramİçinde dolu paramKarnı acıkır hemenOlunca bozuk paramKumbara kum kumbaraDemirden dostum benimKumbara kum kumbaraSeni ben çok severimANADİLİ ETKİNLİĞİAylık programlarımızda konularımıza göre her gün öykü öncesi ve öykü sonrası etkinlikler yer alır ve uygulanır. (Ünite konularının işlenmesi, hikaye, sohbet, parmak oyunları, bilmece, şiir, tekerleme, kukla, drama) Kelimelerin gücünü Türkçe ile öğreniriz. Doğru kelimeler bulup, uygun yerlerde kullanacağımız cümleler, yaşam mücadelesinde bizi yenilmez kılacak tek silahımızdır. Kelimelerin gücüne inanarak neyi, nasıl ifade edeceğimizi Türkçe ile öğreniriz. Çocukların dil gelişimini ve Türkçe’yi düzgün kullanmalarını sağlamak, bu yolla kendilerini ifade etmelerine imkan tanımak ve çevre ile etkileşimlerini kolaylaştırmak için yapılır. Çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre belirlenen konularla onların eski bilgileriyle yeni bilgilerini birleştirmelerine olanak sağlanır. Çocuklarda öğrenme merakı ve isteği uyandırılır. Anadili ve ünite etkinliklerinde çocuklar dinleme, paylaşma, sıra bekleme, fikir belirtme ve kalabalık ortamda bulunmayı, bazen lider, bazen de izleyici olmayı öğrenirler.PARMAK OYUNLARI ÇAL KAPIYI Çal kapıyı (Alın vurularak kapı çalma öykünmesi yapılır) Bak pencereden (Gözlerin önünde parmaklar bir gözlük gibi birleştirilir) Çevir mandalı (Burun burkulur) Gir içeriye (İşaret parmağı ile ağız içi işaret edilir) Al bir sandalye (Kulağın biri tutulur çekilir) Otur şuraya (Diğer kulak çekilir) Nasılsın bugün Ayşe? (Çene tutularak çekilir) BAŞ PARMAĞIM Baş parmağım, baş parmağım nerdesin? (İki el arkaya saklanır) Buradayım (İki elin baş parmağı önde karşılıklı tutulur) Nasılsın efendim? ( Bir elin baş parmağı diğer baş parmağa doğru eğilerek hareket ettirilir) Teşekkür ederim (Diğer baş parmak hareket ettirilir) Parmak kaç, parmak kaç (Önce sağ el, sonra sol el sıra ile arkaya saklanır) İşaret parmağım… Orta parmağım… Yüzük parmağım… Serçe parmağım…şeklinde parmak oyunu tamamlanır. Atatürk Sevgisi Atatürk çocukları çok severmiş ( iki kol başın üzerinden yanlara doğru açılır.) Bu güzel ülkeyi bizlere armağan etmiş.( eller kucakta kavuşturulur.) Görebilseydim ATAMI Yanaklarından öperdim önce.( yanaklar tutulur öpme hareketi yapılır.) Çiçek bahçesinden çiçek toplardim.( ellerle çiçek toplarmış gibi yapılır.)OYUN ETKİNLİĞİ Çocuklarla iletişim kurmanın onların dünyasını paylaşmanın bir çok yolu vardır. Oyun bu yolların en doğalıdır. Isındırıcı, hareketli ve dinlendirici olarak her gün uygulanır. (Grup oyunları, bireysel oyunlar, uygun havalarda bahçe oyunları, köşe oyunları)Önemli olan oyunu oynarken eğlenmek, öğrenmek ve gelişmek. Her çocuk kurduğu, oynadığı oyunlarla hayatı tanır, gelişir ve özgürleşir. Öğrenmenin ve eğitmenin en eğlenceli ve kendiliğinden olduğu yöntemdir Oyun.Çocuğun en ciddi uğraşı oyundur. Çocuk öğrenebildiklerinin büyük bir kısmını oyun yoluyla öğrenir. Oyun çocuğun eğlenmesinin yani sıra fiziksel, sosyal, zihinsel, duygusal akanlarda desteklenmesini sağlar.OYUN ETKİNLİKLERİBahçe OyunlarıHalka oyunlarıEğitici OyuncaklarATATÜRK 1881’de Selanik’te doğdu. Annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Efendi’dir. Sırasıyla, Mahalle Mektebi, Şemsi Efendi Okulu, Selanik Mülkiye Rüştiyesi, Selanik Askeri Rüştiyesi, Selanik Askeri İdadisi, Harp Okulu ve Harp Akademisi’ne gitti. 1893 yılında Askeri Rüştiye’de okurken matematik öğretmeni tarafından adına “Kemal” ilave edilerek Mustafa Kemal adını aldı. Harp Akademisi’nden yüzbaşı rütbesiyle mezun olarak Şam’da göreve başladı. Osmanlı Devleti zamanında Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları ve I. Dünya Savaşı’na katıldı. Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’ndan yenik ayrılınca Mondros Ateşkes Antlaşması imzalandı. Bu antlaşma uyarınca vatan topraklarının işgalinin başlaması üzerine Mustafa Kemal, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak milli mücadeleyi başlattı. Havza ve Amasya Genelgelerini yayınladıktan sonra, Erzurum ve Sivas Kongrelerini topladı. Sivas Kongresi ile bütün milli cemiyetleri tek çatı altında birleştirerek Anadolu ve Rumeli Müdafaai Hukuk Cemiyeti’ni kurdu. Sivas Kongresi’nin ardından İstanbul Hükümeti ile Amasya Görüşmesini yaptı. Böylece İstanbul Hükümeti, Temsil Heyetinin varlığını resmen tanımış oldu. Mustafa Kemal, 23 Nisan 1920’de TBMM’nin açılması ile Meclis ve Hükümet Başkanlığına seçildi. 5 Ağustos 1921’de kendisine Meclis tarafından Başkomutanlık görevi verildi. Sakarya Savaşı’nın kazanılmasının ardından, Gazilik ünvanı ve Mareşallik rütbesi ile onurlandırıldı. Büyük Taarruzu yöneten ve düşmanın tamamen yurttan atılmasını sağlayan Gazi Mustafa Kemal, 29 Ekim 1923’de Cumhuriyetin ilan edilmesi ile beraber Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı oldu.AYIN ÖDEVİKasım ayı AFET EĞİTİMİ hazırlık günü etkinliğini işlediğimiz için sizlerden DOĞAL AFETLER sunumu bekliyoruz… (16 KASIM 2016 Çarşamba )SEVGİYLE KALINOkulumuzda İngilizce dersimiz Haftada hergün ( 1 saat ) verilmektedir.İngilizce dersinde ki ana hedefimiz Çocuklarımızın yabancı bir dile ilk adımlarını atarak İngilizceyi sevmeleri, benimsemeleri ve o lisanı yaşamalarını sağlamaktır.İngilizce öğretimindeki amacımız çocuklarımıza;. Yabancı dil öğretiminin eğlenceli olduğu hissini uyandırmak,. Anadilleri dışında başka dillerin olduğu bilincini geliştirmek,. İngilizceyi anlama ve konuşma anlamında cesaretlendirmek,. Eğlendirmek hem de eğlendirirken öğretmektir.Okul öncesi eğitim programında önemli bir yer alan drama çalışmaları, çocuğun oynarken öğrenmesini, öğrendiğini doğru ifade etmesini, vücut dilini ve beden dilini öğrenmesini, kendine ve çevreye güven duymasını sağlar. Ayrıca kazanmasını istediğimiz alışkanlıklar, kurtulmasını istediğimiz davranış bozukluklarında yaratıcı davranmanın oldukça önemli rolü vardır. Davranışçı tekniklerde oldukça fazla kullanılan yaratıcı drama pedagojik eğitim anlayışı içinde çocuğa doğru ve yanlış hareketi aynı anda gösterip oyun ve eylem metodu ile doğru davranışı pekiştirmede bir unsur olarak kullanılır. Hepimizin bir rolü var yaşamda, bu roller her zaman değişebilir. Bazen en tepedeyken bazen en aşağıda olabiliriz. Yaşamda karşımıza çıkan her şey bir öncekinin nedeni ve bir sonra olacağın başlangıcıdır. Başrol oynamaya da, figüran olmaya da hazırlıklı olmalıyız. Yeter ki, cesaretimizi ve güvenimizi kaybetmeden devam edebilelim. Yaratıcılığını ve hayal gücünü geliştiren Drama ile çok şeyi yaşayarak öğrenmekteyiz., Çocuklar grup içinde fikirlerini paylaşmayı, işbirliği yapmayı daha iyi konuşma alışkanlığı edinerek, ruhunu ve bedenini rahatlatırken eğlenmeyi öğrenecekler.HAFTANIN HER GÜNÜ BEDEN EĞİTİMİ DERSİ Öğretmenlerimiz tarafından sabah kahvaltısından sonra yapılan Beden Eğitimi öğrencilere yaşamları boyunca spor yapma bilinci kazandırmak ve doğal yeteneklerine göre ileride daha üst seviyede yapabileceği spor dalını tespit ederek yönlendirmeyi hedefler. Beden eğitim dersi yaş dönemlerine göre çocukların duygusal, bilişsel ve fiziksel özellikleri dikkate alınarak hazırlanır ve öğrencilere çeşitli oyun formatları içeriğinde sunulur.. HER HAFTA PERŞEMBE GÜNÜ Derin BEYİN akademisi beden ve beyin sporuOkulumuzda haftada iki gün akıl oyunları oynanmaktadır . Zeka (akıl) oyunları dersinde öğrencilerin sahip oldukları zekâ potansiyellerinin farkına varmalarının sağlanması, sahip oldukları potansiyelin geliştirmesi; karşılaştıkları problemler karşısında orijinal ve yeni çözüm yolları geliştirmesi, pratik düşünmesi, sorun durumunda doğru kararlar verebilmesi gibi bir dizi beceri ve yeterliliklerin geliştirmesi amaçlanmaktadır.ETKİNLİKLERİMİZİN AMAÇALARI DOĞRULTUSUNDA;Beden koordinasyonlarını ve iç disiplinlerini geliştirmek amacı ile spor etkinlikleri,. El - göz koordinasyonlarını ve ritim duygularını geliştirmek amacıyla Orff ve müzik etkinlikleri,. Problem çözme, akıl yürütme, davranışlarının sonuçlarını önceden kestirebilme becerilerini geliştirmek amacı ile satranç ve Mind Lab etkinlikleri,. Fen ve doğa ile tanışmaları, neden - sonuç ilişkisi kurma becerilerini geliştirmek amacı ile bilim etkinlikleri,.. Hayal gücünü geliştirmek ve kendilerini sanat yolu ile ifade etmelerini sağlamak amacı ile el sanatları etkinlikleri,Çevrelerini incelemede daha dikkatli olmalarını ve planlı hareket etmelerini destekleyici koleksiyon etkinlikleri, alanında uzman öğretim kadrosu tarafından yürütülmektedir.Bunların yanı sıra geniş bir doğal ortamda bitkileri tanıma,toprak altındaki canlıları inceleme,toprakla doğrudan uğraşarak sebze,çiçek yetiştirme ,hayvan besleme ve yaşadığı çevreye sahip çıkma becerisine de sahip olmaları hedeflenmektedir.Sosyal Etkinlikler:Okulumuzda uygulanan eğitim programını desteklemek, çocukların gözlem yaparak öğrenmelerini sağlamak amacı ile her ay geziler düzenlenmektedir. Sınıflarda hazırlanan gezi kitapçıkları ile de gezi öncesi, gezi sırası ve gezi sonrası etkinliklerin uygulanması ile öğrenmenin pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu geziler ile ilgili bilgiler gezi öncesi velilerimize ulaştırılmaktadır. Gezilerimizin yanı sıra eğitim öğretim yılı boyunca sinema ve tiyatro etkinliklerine düzenli olarak yer verilir.KİTAP GÜNÜKasım ayının ikinci haftası Çarşamba günü ( 09 KASIM 2016 Çarşamba ) kitap günümüzdür. Sizlerden çocugunuza ait bir kitap göndermenizi rica ediyoruz.OYUNCAK GÜNÜKasım ayının üçüncü haftası Çarşamba günü ( 16 KASIM 2016 Çarşamba ) oyuncak günümüzdür. Sizlerden çocuğunuza ait oyuncak göndermenizi rica ediyoruz.DERSLERİMİZTÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ TEKERLEME CAM Bir cam İki cam Üç cam Dört cam Beş cam Altı cam Yedi cam Sekiz cam Dokuz cam On cam Bu da benim amcam. Yağmur Hanım “Tık tık cama kim vuruyor? Aç bakalım ne soruyor? Dışarıda yağmur var, Yağmur hanım yağmur hanım, Gel beraber oynayalım.”BİLMECELERŞehirden şehire koşarım, Köyden köye giderim, fakat hiç hareket etmem. Yol Başımda saç yok, İçimde tat çok. Kabak Zilim var, kapım yok. Telefon Bir sihirli fenerim, Kibritsiz de yanarım. AmpulOYUNLAR MISIR PATLATMA(oyun)Oyuncular küçük bir halka yapar ve çömelik duruma geçerler.oyunu yöneten: - ‘’Şimdi hep birlikte mısır patlatacağız.Ocağımızı yakalım,mısırları tavaya koyalım,içine biraz yağ koyalım,lezzetli olması içinde içine biraz tuz atalımve mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim.Mısırlarımız yavaş yavaş ısınmaya başladı.En alttaki mısır ısınmaya başladı ve patladı’’,der.Oyuncular ‘’Pat’’ sesi çıkararak zıplarlar.Oyunun yönetmeni : - ‘’İki mısır daha ısındı ve patladı’’ der.Oyuncular iki defa pat sesi çıkarıp,zıplarlar.Oyunu yöneten,istediği biçimde mısırları patlatarak oyunu uzatır.’’Mısırların hepsi ısındı’’ der ve çocuklar ‘’Pat’’sesi çıkararak zıplamaya başlarlar. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK . Kitap çalışması . 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 rakamı . Çizgi çalışması . Kavram çalışması . Dikdötgen-daire-kare-üçgen-oval